25 Ağustos 2010 Çarşamba

HÜNKAR BEĞENDİ


Günaydınlar.ev halkı uykudayken yazımı sessiz sakin bir şekilde yazmanın huzuru var bende .
bugünkü tarifim pazar günü babamlara verdiğim iftardan.erkek kardeşim muhakkak her ramazanda benden ister bu yemeği.
BEĞENDİSİ İÇİN:
  • 5 Adet etli patlıcan
  • 3 çorba kaşığı un
  • 3 çorba kaşığı tereyağ
  • 2,5 su bar.süt
  • 1 su bar.kaşar rendesi

ET SOTESİ İÇİN:

  • 750 GR kuşbaşı et
  • 1 çay bar.sıvıyağ
  • 3 adet rende domates
  • tuz
  • karabiber

YAPILIŞI:

Patlıcanlar közlenir.ben çatalla delikler açarak fırında közledim.

diğer yanda et sotesini hazırladım.etleri tencereye aldım.sıvıyağ ekledim ve arada karıştırarak altı kısık pişmeye bıraktım.

etler iyice pişnce domatesini ekledim.

altını kapamaya yakın tuz ve baharatını kattım.

beğendisi için közlenen patlıcanların kabuklarını soydum vie incecik doğradım.

tencereye teryağ ve unu alıp iyice kavurdum.sonra yavaş yavaş sütü ekledim.kaynayınca patlıcanıda ilave edip ,iyice karıştırdım.en son kaşarınıda katıp servis tabağına ldım.

üzerine etleri koyup servis yaptım.

bu tarif sevgili .http://mintininmutfagi.blogspot.com/ gitsin.afiyet olsun

11 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Off ki ne Off..
Ellerine sağlık bereketi bol olsun afiyetle..

Unknown dedi ki...

ellerine saglık canım.patlıcana en çok yakışan yemek bence.

kalpkurabiye dedi ki...

Balım günaydınn..
ben hünkardan daha çok beğendimm ellerine sağlık canımcığımm:)))
öpüyorum seniii:))

Birsel ve İrem dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Uzun zamandır yapmıyordum, özlemişim. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı sabahlar. Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

Saygılar.

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM HÜNKAR BEĞENDİYİ GERÇEKYTEN ÇOK SEVERİM.ÇOK SIK YEMEM LAKİN YEDİĞİM ZAMAN DA BAYILA BAYILA YERİM.ELLERİNE SAĞLIK GERÇEKTEN LÖP LÖP YENİLESİ BİR BEĞENDİ OLMUŞ.AYRICA BENİMLE PAYLAŞTIĞIN İÇİN DE TEŞEKKÜR EDERİM.İSTEDİĞİN ZAMAN ETKİNLİĞİMİZE YENİDEN KATILABİLİRSİN.SEVGİLER.BU ENFES LEZZET ŞUANDA YAYINDA...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Misafir ağırlanacak özel bir yemek. Ellerine sağlık.

hdidem95 dedi ki...

off ne güzel görünüyor canım benim ellerine sağlık öptüm sevgiler

ümmühan dedi ki...

Ellerine sağlık misafirler için de yapılabilecek nefis bir lezzet

Cafe Pepela dedi ki...

Harika bir görüntü! :)
Şifa,bereket,afiyet olsun..
Muhabbet gülüm..

yemekbiraşk dedi ki...

nefis bir yemek tam bir osmanlı mutfağını yansıtan harika bir yemek ellerinizden de nefis olmuş
sevgilerimle..