12 Mayıs 2010 Çarşamba

KAŞARLI SOSİSLİ MAYALI POĞAÇA

ve işte yıllardır aradığım poğaçayı buldum.yapalı bayağı oldu.mayalı tarifler özel ilgi alanımdır.deneme yanılma yöntemiyle buldum ve tamamdır dedim.
MALZEMELER:
  • 2 yumurta akı(sarıları üzerine)
  • 1 su bar.ılık süt
  • 1 su bar.ılık su
  • 1 çay bar.yoğurt
  • 125 gr erimiş margarin veya tereyağı
  • 1 çay bar.sıvıyağ
  • 2 paket instant maya
  • 1 çorba kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • aldığı kadar un

İÇİNE SÜRMEK İÇİN:erimiş tereyağı

İÇ MALZEMESİ:salça ile sotelenmiş sosis ve kaşar peyniri

YAPILIŞI:un gözkararı yoğuracağımız kaba alınır.maya dökülür.ılık su ve süt ile ezilir.daha sonra diğer malzemeler ilave edilir.yumuşak bir hamur yapılır.

hamur iyice mayalandırılır.

hamur 6 ya bölünür.oklava ile poğaça yapılacak kalınlıkta açılır.yani böreklik yufka gibi ince olmayacak.

içine fırça ile yağ sürülür.iç malzemesi koyulup rulo şeklinde sarılır.tepside yarım saat daha mayalanır.

yumurta sarısı sürülür.çörek otu ve susam serpilir,

200 derecede pişirilir.dilimlenerek servis yapılır.

24 yorum:

Kırmızı Papatya dedi ki...

Canım..
Ellerine sağlık,
Ne güzel görünyorlar..
Sen tamamdır dedikten sonra bize de tarifi not etmek düşer tabi ki :)
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Aleynacığım aklına sağlık ne güzel bulmuşsun afiyet şifa olsun pofuduk pofuduk ne güzel olmuşlar maşaallah:) sevgiler canım

Adsız dedi ki...

çok geçmişler olsun arkadaşım..acil şifalar diliyorum öncelikle..poğaçalar çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık
nefis görünüyor
olsada yesem

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba,çok nefis görünüyor ellerine sağlık..

Bende Trabzon'luyum (Faroz)..


Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim,cok severim böyle pogacalari...

kalpkurabiye dedi ki...

canımm adına çok sevindim gerçekten harika görünüyor:)) emeklerine sağlık bitanemm:))

susamcorekotuFeriha dedi ki...

maşallah,çok güzel yoğrulmuş kabarmış ve kızarmış şifa olsun:)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım, çok hoş olmuş, hemen denemek isterim.Canım çok çektiii.Sevgilerrrr.Öptüm....

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Puf Puf yumuşacık...
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

GÜLSÜM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM
HAYIR HİÇ İYİ GİTMİYOR ÇÜNKÜ BLOG YAZILARIMIN AZALMASINDANDA ANLAŞILACAĞI GİBİ ANLATAMADIĞIM ÜZÜCÜ ŞEYLER YAŞADIM EN KISA ZAMANDA TEKRAR BAŞLAYACAĞIM...
SENDE NASIL GİDİYOR... PAYLAŞ BENİMLE....

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
görüntüsü nasıl canlı. Çok beğendim. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Çileksuyu Sibel dedi ki...

merhaba aleyna,trabzondanmissin,takip etmezmiyim..arada oralardan fotograf koyarsan cok sevinirim,koklerim oralardandir benim..sevgiler..bloguma da hosgeldin:)

Atolyekedi dedi ki...

Oh kokusu geldi sanki ne güzel kabarmışlar. Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefisss görünüyor...

Tarif diyarı dedi ki...

Nefis bir poğaça olmuş eline sağlık arkadaşım.Sevgiler

angel dedi ki...

ellerıne sağllık göruntu muhteşem.tadıda mutlaka çok lezzetldıır.helekı benım gıbı karnı aç bırı gorurse:)))

nuralp dedi ki...

POĞÇALARA BAYILDIM. ELLERİNE SAĞLIK...
BU ARADA ŞABLONUNUDA ÇOK BEĞENDİM. BENDE ŞABLON DEĞİŞTİRİRKEN SEÇİMLERİMİN ARASINDA BU TEMADA VARDI. ZEVKLERİMİZ BENZİYORMUŞ.:) GÜLE GÜLE KULLAN... SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor benim de buna benzer sıklıkla yaptığım ve çok sevdiğim bir tarifim var .

afiyet şeker olsun canım ... sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık çok güzel gözüküyor...

Unknown dedi ki...

selam canım senin için bloğumda bir hediyem var alırsan sevinirim bekliyorum sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

günaydıııınnnnnnn, sabah kahvemi sende içmeye ve iadei ziyartette bulunmaya geldim. Daha geniş zamanda bloğunu incelemk üzere favorilerime aldım bile.. sevgiler..

Adsız dedi ki...

canımmm ben poğaçanı denedim şekil itibari ile örgülü yaptım sosisleri bütün koyduğumdan .kaşar kullanamadım kalmamıştı. çok güzel oldu çok teşekkür ederim..kaşarla da yapacağım bir dahaya.
hayırlı cumalar diliyorum..