12 Şubat 2011 Cumartesi

AKŞAM YEMEĞİ MENÜSÜ VE SÜT İLE PİŞİRİLEN ET SOTE,PATATES PÜRESİ

Tüm arkadaşlarıma mutlu bir haftasonu diliyorum.
malesef gönlüm hep burda fakat fırsat bulamyorum.böyle pcnin başına geçtikçe hızlıca yazımı yazıp dostlarımı ziyaret ediyorum.artık çoğu arkadaşıma yorumda yazamıyorum.
lütfen kimse gönül koymasın.onlar kendilerini bilirler.
bugün bir akşam yemeği menümü paylaşmak istedim.bir aile için en önemli şey birlikte yenen akşam yemekleri .malesef eşimin işi sebebiyle bizim böyle bir imkanımız çokda olmuyor.böyle fırsatını bulunca bu güzel lezzetleri hazırladım.


  • süt ile pişirilmiş et sote
  • tarator
  • patates püresi
  • şehriyeli prinç pilavı
PATATES PÜRESİ
  • 5 adet patatesi kabuklarını soyup haşlayın.
  • haşlanınca suyunu süzün ve içine tuz ,karabiber.2 kaşık tereyağı,yarım bardak süt ve bir bardak kaşar rendesi ekleyip blendir ile ezin.
  • borcama alıp üzerine kaşar dilimleri koyup fırında kızarana kadar pişirin.

SÜT İLE PİŞİRİLMİŞ ET SOTE

  • Bir kilo kuşbaşı eti, 2 bardak süt,yarım bardak sıvıyağ ve 3,- 4 kaşık ketçap veya saşça ile harmanlayın.
  • karabiberde ekleyin.2,3 saat bekleyin ve sosu dökmeden bu şekilde pişirn.altı kısık olsun.
  • pişmesine yakın tuzunu ekleyin.

lokum gibi bir et oluyor.

afiyet olsun.

tekrar görüşmek üzere

14 yorum:

DATLIM dedi ki...

Ellerine sağlık :) kimsenin hayır diyemeyeceği bir menü olmuş

mutfagabuyrun dedi ki...

tam benlik bir menüymüş.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

hanife dedi ki...

eline sağlık ,sütlü eti deneyeceğim.
Malasef bizdede eşimin işinden dolayı sofraya hep beraber oturamıyoruz ne diyelim Rabbim can sağlığı versin

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Ellerine sağlık..Benim sevdiğim yemekler bir araya toplanmış..
Sevgiler..

Özgen dedi ki...

Canım ellerine sağlık iki tarifin de harika olmuş bayıldım doğrusu eti sütle pişirmek harika olmuş sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,süper bir menü olmuş.

kalpkurabiye dedi ki...

canım benim hep diyorum ya gönlün sağolsun senin, canın keyfin iyi olsun da.. gerisi mühim değil..
tabak dolu dolu maşalalhh bereketi bol olsun..
hayırlı kandiller gülüm..

çeşnici Handan dedi ki...

Ellerine sağlık. Hayırlı Kandiller dilerim. Sevgilerimle.

nurşen dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

MERHABA dedi ki...

yemekler harika ellerine sağlık arkadaşım sütlü et gerçekten çok lezzetli oluyor .Kandilini en içten dileklerimle kutluyorum .SEvgilerimle...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir tabak olmuş.
Tüm dularımızın kabul olması dileğiyle, kandilin kutlu olsun.
Sevgiyle kal.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Canım Trabzonlu olduğunu bilmiyordum şimdi okudum çok sevindim..
Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım tarifin nefis görünüyor.Kandilin kutlu duaların kabul olsun.sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

canımmm,
ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor.hayırlı geceler.sevgiler