13 Nisan 2010 Salı

ESMER GÜZELİ

MALZEMELER:


  • 3 yumurta

  • 1 ,5su bar.şeker

  • 1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ

  • 1 su bar.su

  • 2 paket kabartma tozu

  • 1 paket vanilin

  • 5 kaşık kakao

  • aldığı kadar un

keki islatmak için:2 bardak sıcak süt ile hazırlanmış iki paket üçü birarada


muhallebisi:

  • 3 kaşık tereyağ
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 1 lt süt
  • 1 poşet krem şanti

YAPILIŞI:öncelikle keki yapıyoruz.yumurta ve şekeri iyice çırpıp su .yağ ekliyoruz.kakao,kab.tozu ve unu ekleyip kalıba döküp 180 derecede pişiriyoruz.

fırından çıkınca 5 dakika bekletip soğumuş olan kahveli karışım ile kekin her yerini ıslatıyoruz.soğumaya bırakıyoruz.

muhallebi için,tereyağ ve unu kokusu çıkana dek kavuruyoruz.sütü ekleyip mikserle iyice çırpıp kaynayana kadar sürekli karıştırıp pişiriyoruz.kayanayınca şekeride ilave edipi sakız gibi uzayana dek çırpıyoruz.

soğuyunca kremşantiyide ilave edip çırpıp pastanın üzerine döküp düzeltiyoruz.

üzerini bol kakao ile süslüyoruz.

bence mükemmel bir tatlı.kesinlikle deneyin.

tarifhttp://yesilkivi.com/dan alınmıştır.

19 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık.

Tarif diyarı dedi ki...

Nefis olmuş arkadaşım eline sağlık.Mutlaka deniyeceğim görüntü güzel.

Adsız dedi ki...

Ay hamile olmak ne kötü:)) hahah böyle bloglari gezerken öyle güzel seyler görüyorum ki hersey canim cekiyor....
Bende simdi hemen yapicam:))


ellerine saglik canim benim:)))

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim ellerine saglik tek kelime harika görünüyor afiyetler olsun

MUTFAKISTAN dedi ki...

COK SEVERIMMM HARIKA GORUNUYOR
AFIYET OLSUN CANIM
SEVGILER

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok hoş olmuş ellerine sağlık.sevgilerrrr....

Unknown dedi ki...

Bence de mükemmel... Ellerinize saglik.... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Aleyna,
Sayfama bıraktığın güzel yorumun için çok teşekkür ederim.
Maşallah senin sayfan ve tariflerinde çok güzel, şablonunda ki papatyalar insanın içini açıyor.
Bu arada;
Tatlı nefis görünüyor, ellerine sağlık.

FİLİZ'CE dedi ki...

bende de bu hafta ağlayanı vardı,seninkiyle kardeş tarifler galiba,ama nefis gözüküyor..ellerine sağlık..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

aman aman ben ne yapıcam bu görüntüye:((((((

Adsız dedi ki...

merhaba canim,hani demistim ya denicem diye.Denedim:)))

Esim ck sevdi hemen bir dilim daha istedi..
Keki cok güzel oldu,fakat benim muhallebi senin pasta gibi kalin olmadi??? beklemem gerekdi dimi hem kekin hemde muhallebin sogumasini??? ben sabirsilandim cünkü, ve benim pasta aglayan pasta gibi oldu :)))
Cvap yazarsan cok sevinirim,merak ettim canim:)))
ve en kisa zamanda bende yayinlicam keki tabiki senin adini anarak:)))güzel Tarif nede olsa senden...

Öptüm ve ellerine saglik...

kalpkurabiye dedi ki...

amann ne de hoş nede güzel bir tarif böyle fıstığım ellerine sağlık denicem haberin olaaa:)

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor..pişirdiğin kalıbın ölçülerini ya da nasıl bir tepside pişirdiğini yazabilirmisin ben de denemek istiyorum..
sevgilerimle...

Benhurum dedi ki...

Gerçektende Esmer Güzeli olmuş, ellerine sağlık ve afiyetler olsun...

Doyumluk.... dedi ki...

Eline koluna sağlık.Manzara harika.

emelce yemek dedi ki...

harika gorunuyor gercekten

halime dedi ki...

ismiyle müsemma bu tatlıyı görenin iştahı açılır yani.ellerine sağlık.sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Etkinliğin yoğunluğu geçti canım ancak upğrayabildim ellerine sağlık tiramisuya benzemiş... hımmm

Lezzet Treni dedi ki...

Cok güzel görünüyor,ellerinize saglik.Tiramisuyu cok severim,o yüzden bunuda sevecegime eminim.En kisa zamanda deneyecegim insallah.
Sevgiler...