2 Eylül 2010 Perşembe

ETLİ TENCERE GÜVECİ


günaydınlar.denizciğimin memleketine yağmur gelmiş.bizde

heyecanla bekliyoruz.

bugünkü tarifim bir güveç.ama benimki tencerede .bilmeyen yoktur ama benimde arşivimde olsun istedim.

ben güveci şöyle yaptım:

  • tenceremim en altına 2 adet soğan ve patatesi kalın kalın doğradım.üzerine yeşil biber ve incecik domatesleri serdim.
  • etleri dizdim ve az bişey bezelye serptim.tuz ve karabiberde ekledim.
  • yine ikinci kat için aynı işlemi yaptım.en üstünede domates ve biber dizdim ve tereyağ ve azıcık sıvıyağ gezdirdim.
  • tuzunuda ayarlayıp aliminyum folyo ile kapadım.
  • altı ocağın en küçük tarfında en kısık halde tam 3 saat pişrdim.
  • etler pamuk gibi oldu.

afiyet olsun.

12 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Günaydınlar sevgili Aleyna, İlk yorumu sana yazayım dedim.. Güveçin her türlüsünü bizde çok severiz.. Hatta onun için farklı ebatlarda güveç kaplarım vardır.. Eline sağlık nefis görünüyor, Görüşmek üzere sevgiler bırakıyorum..

vintageduygular dedi ki...

Günaydın :) Buna benzer güveç yemeğini dünde biz yaptık. Sizinki de çok leziz duruyor. Ellerine sağlık ;)

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş,içinde hertür besinden var,sağlıklı bir seçim.Afiyet olsun.

pelince dedi ki...

İstanbulda acayip serinledi,darısı başınıza..Güveç yenmezmi,bayılırım bende.. iftar içinde harika olmuş.. ellerine sağlık..

Sevgiler..

Urfa Tutkunu dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Bence kısıkta pişirmek bu işin en önemli püf noktası.

fuat gencal dedi ki...

Güveçte yapılan pişen yemeğin tadı çok güzel oluyor. Ellerinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok leziz olduğuna eminim,çok severim,sevgilerrr.Öptüm....

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık bereketi bol olsun afıyetle..

Sevgiler..

Unknown dedi ki...

güveci ben güveçte çok seviyorum.nedense o güvecin kokusuna bayılırım ben.ellerine saglık.

Sevil Şahin dedi ki...

Aleynacım canım ellerine sağlık nefis olmuş canım ayrıca dünkü dogum günü kutlaman içinde teşekkür ederim ..

kalpkurabiye dedi ki...

ah denizciğin sana sepetinde sevgiler öpücükler, yanında yağmur bulutları getirdi ferahla diye:))
canım benimm:))

yemekbiraşk dedi ki...

nefi bir lezzet elleriniz dert görmesin
sevgiler