3 Mayıs 2010 Pazartesi

ÇİLEK PÜRELİ HAŞHAŞLI REVANİ


tüm canlarıma mutlu ve sıcak bir hafta diliyorum.burda donuyoruz.güneşe hasret kaldık.bahar geldi diyenlere heves ediyorum.feriha ablam bahçeme bahar geldi diyorda heves ediyorum.
bu arada dün akşam yazını okudum birgül ablacım burdayım inşallah ben gidermiyim bu güzel dostları bırakıp biryere.şimdi daha iyim şükür.
bu arada diyet ve sporda bir ayı bıraktım.su an 74 kilo yum.yani 1 ayda 5 kilocuk verdim.beden olarak bir beden inceldim.hedef 55 .niye bu kadar yavaş veriyorum anlamadım.daha önceki yıllarda olsam bir ayda bu spor ve diyetle en az 10 kilo giderdi.neyse moral bozmak yok dimi.ama bilen varsa yazsın nolur.
bu tarifim 59.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE yani sevgili gülsüme gitsin.kolay gelsin arkadaşım.
MALZEMELER:
KEKİ İÇİN:
  • 1 cay bar.erimiş margarin
  • 1çay bar.sıvıyağ
  • 3 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 1 çay bar.yoğurt
  • 2 paket kabatma tozu
  • 1 çay bar.mavi haşhaş
  • 2 su bar.irmik
  • aldığı kadar un

ŞERBETİ İÇİN:

  • 3 Bardak su
  • 3 bardak şeker

ÇİLEK PÜRESİ İÇİN:

  • 1 kase çilek (rondoda çeklmiş)
  • 1 kaşık nişasta
  • 1 bardak pudra şekeri(çilekleriniz tatsızsa bu ölçü attırılır)

YAPILIŞI:

  • öncelikle şerbeti hazırlayıp pişrelimki soğusun.
  • kek için yumurtaları şekerle çırpalım.yağları ,yoğurdu ilave edelim.
  • iyice karıştırıp,haşhaşı,irmiği,kabartma tozlarınıve unu ilave edip katıca bir kek yapıp tepsiye döküp 180 dercede pişrelim.
  • fırından çıkınca sıcak tatlıya soğuk şerbeti dökelim.
  • çilek püresi i.in ezilmiş çilekleri şeker ve nişasta ile karıştırarak pişrelim ve soğutalım.
  • soğumuş püreyi yine soğumuş revaninin üzerine döküp bir gece buzdolabında bekletelim.

11 yorum:

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

ÜZERINE CILEK PÜRESIDE COK YAKISMIS ELLERINE SAGLIK
bizde bahara hasretiz vallahi biran önce isinsa havalar :))
sevgiler güzel bir hafta dilerim

bülbülünyeri dedi ki...

Canım benim, işte bu. Ayrılığın hiç birini sevmiyorum. Ara sıra dinlenip kendine bak, kendini ihmal etme, ama bizlere de veda etme.
Kilo vermene çok sevindim. Tatlım bir ayda beş kilo bile fazla, bence gayet sağlıklı zayıflıyorsun. Daha fazla vereceğim diye uğraşma. Yavaş yavaş ve geri almayacak şekilde zayıfla. Sadece kafanda hep zayıflama fikri olmasın. Bak nasıl da başarmışsın.
Ellerine sağlık. Nefis kabarmış. Maaşallah diyorum.Görüntü süper.
Sevgiyle kal.

kalpkurabiye dedi ki...

canımmm ne güzell bir görüntüü:) ellerine sağlıkkk:) aramıza dönmüş olmana çok çok sevindimm..

aleyna dedi ki...

AYŞE HANIM SABIRLA BEKLİYORUM YAZI.
BİRGÜL ABLACIM TEŞEKKÜRLER.
DENZİCİM BENDE BURDA OLMAKTAN ÇOK ÇOK MUTLUYUM

tub@ dedi ki...

bacım sen bi kekin içine 1 margarin koyarsan zor kilo verirsin :)))

şaka bi yana canım bence kilon harika yani yüzüne filan çok yakışıyor sahiden bak :)


ellerine sağlık canım, öpüyrummm

pelince dedi ki...

Çilek çok yakışmış çok.. kilo da gayet iyi vermişsin,daha ne olsun.. ne kadar hızlı kilo verirsen o kadar hızlı alıyorsun.. tecrübe ile sabit:))
ellerine sağlık..

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerine saglik afiyetler olsun nefis görünüyor canim.

umutluhayat dedi ki...

enfes olmuş.ellerin dert görmesin

susamcorekotu dedi ki...

seni bahçeme çaya davete geldiiiim:)) ısın birazcık,
ellerine sağlık tatlım,ee hem diyet hem bu enfess tatlı nolacak??
hemde 1 ayda 5 kilo 10 kilo çok zararlı 4 kiloyu geçmemeli imiş geçen ay 5 kilo verdim diyetisyenim çok dedi,acele etme yavaş yavaş daha sağlıklı olur

sarı mutfak-hande dedi ki...

bende geçengün kremşantilisini yaptım bu da güzel olmuştur harika görünüyor canım
ellerine sağlık
sevgilerimle

Gelibolu17 dedi ki...

bu tatlı bizim burdada pek bi moda oldu bir kaç seferdir günlerde karşılaşıyoruz kendisiyle...
güzel bir tat ama ben denemedim daha..
seninkide çok güzel olmuş,ellerine sağlık..