23 Nisan 2010 Cuma

BUĞDAY YEMEĞİ

tüm arkadaşlarıma öncelikle hayırlı cumalar ve tüm çocuklara mutlu bir 23 nisan bayramı diliyorum.atamızın çocuklara armağan bu güzel günde eğlenmek en çok onların hakkı .çocuklu evlerde tatlı bir bayram telaşı vardır.çocukları gösterilerde görevli anne ve babalar onlarda daha heyecanlıdır.ne güzel bir duygudur çocuğunu binlerce insanın gözünün önünde artık büyümüş olarak emeğini seyrederken görmek.
benim en sevdiğim şeylerdendi.görevliyken zaten giderdik.fakat okul bitince kardeşlerimi izlemek için erkenden kalkar minderlerimizi ,erzağımızı alıp şehir stadına konuşlanırdık.yüksek sesle beraber okunuan istiklal marşı şiirler insanı gururlandırırdı.sonra en sevdiğim rengarenk çocukların yaptıkları gösteriler.
inşallah bende evlatlarımı sizler gibi izleme sevincine nail olurum.iyiki bursı bizim memleketimiz ve iyiki bir MÜSLÜMAN BİR TÜRK OLARAK DOĞMUŞUM......
bugün çokda yapmadığım bir şeyi yaptım ve hislermi paylaştım.hakkınızı helal edin.
ve gelelim yemeğimize .diyet süresince zaten çokça tükettğim tahıllara daha fazla yöneldim ve değişik yemek arayışlarına girdim.işte onlardan biri.çokça faydalı olan buğdaydan yaptım.ve çok beğendim.
tarif portakalağacından
YAPILIŞI:
  • 2kase kadar bğdayı akşamdan suya koydum ve sabah haşladım.
  • tencereye bir adet büyük soğanı doradı ve az sıvıyağda kvurdum.
  • bir kaşık salça ilave edip karıştırıp biraz kızattım.
  • 1 adet büyük havuç ve 2 adet patatesi irice dğrayıp tencereye alıp biraz çevirdim.
  • haşlanmış buğdaylarıda kattım ve sıcak su ekleyip tızıunu ve aharatını atıp pişmeye bıraktım

afiyet olsun

9 yorum:

emelce yemek dedi ki...

bu ara bloglarda bugday tarifleri cogaldi ,bu da degisik bir fikir,ellerine saglik

Kırmızı Papatya dedi ki...

Aleynacıgım bende düşüncelerine katılıyorum.
Hem şükürler olsun ki Rabbim bizi Müslüman olmakla nimetlendirmiş hem de Türk olma gururunu vermiş.Ayrıca İslam nurunun yayılmasında bizim milletimizin katkısı çok büyük olmuş.Bu da bizler için mutluluk verici birşey..Aslında söylenmesi gereken o kadar şey buluyorum ki şu an,göğsümüzü kabartan atalarımızdan şimdiki gençlerimizin haline kadar..Neyse
tarifine geleyim ben en iyisi:)Öncelikle ellerine sağlık..bugdayı severim.bizde bazen nohut ve buğdayla karışık yoğurtlu bir yemek yapıyoruz o da çok güzel oluyor.Bu tarifi de denemek istiyorum inşallah..
Sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

canımmm düşüncelerin çok ince ve çookk doğru...
yemeğinden yengemm de çok yapardı kendisi akçaabatlıdır:))
ellerine emeklerine sağlık bitanemm..

Unknown dedi ki...

bugday besin degerin açısından mükemmel bir tahıl bencede.ellerine saglık.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok değişik olmuş

Pembe Tatlar dedi ki...

Ne kadar sağlıklı bir yemek elelrine sağlık canım...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çok değişik bir yemekmiş şilar olsun inş,güzel kızında büyümüş maşallah ikisinide benim için öp:)

Unknown dedi ki...

Aleynacığım sana uğramayalı neler eklemişsin maşaallah hepside harika ellerine sağlık canım evinizin bereketi hiç eksilmesin ben bu yemeği ilk kez duydum ama buğdaylı tatları çok severim denemek lazım yazdım bir kenara
kızın çooook tatlı Rabbim nazardan saklasın maşaallah sırada senin portakallı kekin var iki günden yayınlarım inşaallah sevgiler canım

keskinli dedi ki...

düsüncelerine katiliyorum rabbimize ne kadar sükür etsek azdir yani...

yemekte enfes olmus ellerine saglik Aleyna hanimcim sevgiler...