17 Nisan 2014 Perşembe

KURU ÜZÜMLÜ PASTANE KEKİ

nefis ve garantili bir tarif.
MALZEMELER:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 150 gr tereyağı(eritilmiş ılıtılmış)
  • yarım çay bar.sıvıyağ
  • 1 su bar.şeker
  • 1 su bar.kuru üzüm
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 2 su bar.un ve üzümleri bulamak içinde bir kaşık un
  • 1 paket kabartma tozu
YAPILIŞI:

  • Yumurta ve şekeri iyice çırpalım
  • ardından şekeri ,yoğurdu,yağları ve limon kabuğu rendesini ilave edlir
  • elediğimiz un ve kabartma tozunuda katalım.,
  • daha önceden yıkadığımız ve iyice kuruladığımız sonra una buladığımız kuru üzümlerimizin yarısını ekleyip artık tahta kaşıkla karıştıralım.
  • kalıbımızı tereyağ ile yağlayalım .
  • karışımı kalıba dökelim.kalan üzümleri ekleyip hafifçe karıştıralım.
  • 170 dercelik fırında 15 dakika pişrelim.fırını 150 dereceye getirip kekimizi pişirelim.
ben bu tarifi cahide jibekte gördüm.üzerinde bazı değişikler yaptım.
ben çok beğendim eminim sizden beğeneceksiniz.şimdiden afiyet olsun

1 yorum:

Hatice dedi ki...

Bu kekte aklım kalmıştı, ancak yorum yazabiliyorum:) çok nefis görünüyor, ellerine sağlık, ayrıca güzel yorumun da çok mutlu etti beni, teşekkür ederim:)
sevgilerimle...